Ok, linkowanie zewnętrzne na chwilę musi stanąć, ale przecież
LINK TO LINK
wewnętrzne też się liczą.
Właśnie moment, w którym nie masz za dużo pieniędzy na nowe linki (kupujesz w taki, czy inny sposób, bo chyba nie uwierzyłeś w brednie o samobudujących się linkach do superanckiej - wow - treści?), to moment nad solidną pracą przy linkowaniu wewnętrznym.
Jak linkować wewnętrznie?
Otwórz np. GWT i zobacz sekcję "linki wewnętrzne". O dziwo, mnie wydawało się, że wewnętrznie mam podlinkowane najlepiej podstrony najbardziej kasotwórcze, a tu nie. Najbardziej podlinkowany wewnętrznie mam post na blogu, który kiedyś tam 100 lat temu popełniłem w sumie dla jaja, bo długo na blogu nic się nie działo.
Działanie nr 1:
Ze stron podlinkowanych najlepiej (wewnętrznie) wstaw linki do stron najistotniejszych z uwagi na pieniądze na najbardziej kasotwórcze anchor teksty.
Działanie nr 2:
Z tych mniej podlinkowanych podstron wstaw też linkowanie wewnętrzne do podstron najważniejszych ze względu na $$, ale na frazy mniej konwertujące, lub po prostu długi ogon.
Sprawdź też moje artykuły o mieszarce i long tail, oraz o linkowaniu i optymalizacji treści pod long tail.
Efekt?
Moja podstawowa strona ma sajtu 300-400 sztuk. Niech w każdej podstronie powstaną 3 nowe linki - linkowanie wzrośnie o 1000 sztuk linków z całkiem dobrej przecież strony!