niedziela, 5 kwietnia 2015

Nowe wpisy na blox.pl

NOWE WPISY Z BLOGÓW

Blog: http://seoswiezak.blox.pl/html     |     autor: theredel     |     niedziela, 05 kwiecień 2015, godz. 22:19

Od razu powiem, że tak długo myśląc o SEO w Google, to doszedłem do wniosku, że przede wszystkim linki się liczą. Pozostałe rzeczy, ok, dobrze mieć na wysokim poziomie. Ale decydują głównie linki.

Do przemyśleń skłoniło mnie parę faktów:

  • Pozycjonuję sobie jakąś tam stronkę. Konkurencja taka sobie, ale za to jakie top 1! Zacznę od pozycji 3-9 (2 jest moja): otóż są tam stronki, na których za bardzo nic się nie zmienia, skopiowana treść się zdarza itp. Zresztą jedynka też ma kopiowane frazesy, a jedyne co na niej jest autorskiego, to cennik. No i na pozycjach 3-9 stronki mające po 2 (tak, dwa linki!) do 2000 linków, głównie śmietnik, ale kogo to obchodzi. Ale perełką jest top 1: wg majestic ma 130 000 linków przychodzących - trochę dziwne, bo strona firmy lokalnej z miejscowości, w której jest jakieś 80 000 mieszkańców (czyli średnio na mieszkańca wychodzi po 2linki, jeśli te 130k linków było naturalne?). Sprawdzam co to jest: a) SWL prywatny firmy pozycjonerskiej (nietrudno rozgryźć nawet mnie) b) masa linków site wide (majestic naliczył te 130k linków z zaledwie 500 domen) c) 99,4% linków dofollow d) 99,9% linków na jedną frazę; Dodam tylko, że tak fachowo linkowana strona ma dopiero 3 lata.
  • Zakupiłem sobie do jednej ze stronek pakiet linków, właściwie linki dość śmieciowe. Miałem podać zaplecze do podlinkowania, ale jakoś miałem zaćmienie i podałem stronkę pozycjonowaną. Efekt? Stronka wcześniej linkowana z autorskich artykułów na moim zapleczu, dobrych precelków z małym dodatkiem topowych katalogów po zlinkowaniu spamikiem wskoczyła na 5 fraz z pozycji 11-14 do top 5 na wszystkie frazy. Klucz do całej zagadki? Liczba linków wzrosła o niemalże 50%.
  • Mam taką jedną stronkę lokalną, ale w sumie miasto całkiem spore i konkurencja też taka ze średnich. Dla jaja od czasu do czasu luknę sobie na 4 frazy, gdzie to też moje dzieło się plasuje (wszystkie 4 frazy znajdują się na stronie). W ramach eksperymentu poprosiłem kumpla, żeby w swoim profilu na pewnym nietematycznym dla strony forum wstawił linka z anchorem zoptymalizowanym. Następnie nie dodałem żadnych innych linków. Kumpel udziela się aktywnie, więc w krótkim czasie pojawiło się: a) 2 tysiące (ponad) linków z jednym anchorem do strony, wszystkie DF b) nie ma żadnych innych linków do tej strony c) wszystkie linki są z jednej domeny, z jednego IP itp. Efekt? Strona po dodaniu do profilu forumowego kumpla systematycznie pięła się do góry, obecnie top 1 na wszystkie frazy. Konkurencja czym się różni? Mniejszą ilością linków. AMEN.

Aby nie otrzymywać newsletterów z blox.pl wejdź na stronę i wyrejestruj się.