niedziela, 17 maja 2015

Nowe wpisy na blox.pl

NOWE WPISY Z BLOGÓW

Blog: http://seoswiezak.blox.pl/html     |     autor: theredel     |     poniedziałek, 18 maj 2015, godz. 07:14

Opis testu:

Cel:

zbadanie wpływu twittera na pozycjonowanie strony w Google (jak wiadomo, linki z twittera to linki przepuszczone przez "skracacz") - blast z twittera.

Geneza testu:

Wcześniej ładowałem tweety, lajki i share'y z FB i z G+ na różne stronki, ale w małych ilościach. Wpływ tych zabiegów na pozycjonowanie był niewielki, o ile w ogóle jakiś był. Teraz chciałem zobaczyć wpływ mini-blasta z SM.

Testowana strona:

pozycjonowana na frazę "nazwa usługi + Dąbrowa". Fraza o tyle trudna, że nie chodzi mi o Dąbrowę Górniczą, ale moja strona wylądowała wśród stron z Dąbrowy Górniczej - pozycjonowanych itd. (gdyby nie to, to pewnie miałbym top 5 bez linkowania, bo w tej właściwej Dąbrowej praktycznie nie ma konkurencji). Konkurencja: pół miliona stron.

Przebieg testu:

1,5 miesiąca temu zakupiłem 1000 tweetów na stronkę pozycjonowaną. Stronka nie miała praktycznie żadnych linków (mniej, niż 10, żadne linki nie były na frazy dopasowane), ale jest dobrze zoptymalizowana pod frazy na jakie ją pozycjonuję. PO tweetach było zero procesu pozycjonowania.

1 miesiąc temu zaczęła się wspinać spoza top 20.

2 tygodnie temu usadowiła się w top 5 i do dzisiaj tam jest.

Wniosek (być może przedwczesny, ale coś już wiemy):

duże ilości sygnałów z Social Media mają wpływ na pozycjonowanie.

Dodatkowe info:

  1. Test rozpocząłem z takiego powodu, że gdzieś na kilku USA stronkach odnalazłem info, że 7,5k tweetów drastycznie wpływa na ranking w Google. Postanowiłem to sprawdzić, jak widać w polskich realiach wystarczy siódma część tych wartości.
  2. Kusi mnie, żeby na tę jedną stronkę podać jeszcze parę tysięcy tweetów i zobaczyć, co się stanie. Ale to w przyszłości, póki co muszę uzupełnić FB i G+ dla tej stronki.
  3. Obecnie rozpocząłem test tweety + facebook share'y (jedno i drugie ponad 1000 sztuk na jedną stronkę) - strona na większość fraz w Top 2-3, ale interesuje mnie top 1, a chwilowo nie chcę w nią grzać linkami typowo pozycjonerskimi. Jak coś będzie wiadomo, dam oczywiście znać.

Tymczasem.


Aby nie otrzymywać newsletterów z blox.pl wejdź na stronę i wyrejestruj się.