Jak buduje się typowe piramidy?
- Najwyżej jest strona pozycjonowana
- Poniżej "lepsze strony" (inne adresy, inne IP), które linkują bezpośrednio do strony pozycjonowanej.
- Do tych "lepszych stron" linkują już mniej fajne strony, za to masowo.
Dzięki temu strona pozycjonowana ma niewielki bezpośredni napływ linków, a jednocześnie w tych kilku - kilkudziesięciu - kilkuset linkach jest zmagazynowane sporo "link juice", przez co piramidy działają tak dobrze.
Link to link
Tak, wiem, zaraz mi się dostanie za takie spamerskie powiedzonko. Ale nie napisałem w kontekście "walcie linkami skąd się da i jakimi się da".
Napisałem w kontekście "Link wewnętrzny to też link".
Piramida wewnętrzna w praktyce.
Przykład: jest strona www.xyzst.pl i strona główna jest jednocześnie najważniejszą podstroną w serwisie (bo np. na niej jest oferta i numer kontaktowy), pozycjonowaną dajmy na to na hasło pies. Właściciel stronki dorobił sobie do niej blogaska www.xyzst.pl/blog/.
Co robimy?
Wrzucamy na bloga np. 10 wpisów, w każdym wpisie oczywiście link do najważniejszej podstrony www.xyzst.pl z anchorem pies.
Dalej: do każdego z tych 10 wpisów walimy np. z precli, dość istotne, żeby frazy linkujące z precli do artykułów nie były jednakowe - lekka zmiana musi być (od razu mamy zróżnicowanie anchorów i urli docelowych prowadzących do serwisu www.xyzst.pl/)
VOILA!